Prowadzenie firmy w domu może spowodować, że będziesz płacił wyższy podatek od nieruchomości.

Jeśli pomieszczenia, w których prowadzisz działalność  są też pomieszczeniami mieszkalnymi – stawka nie wzrasta. Natomiast, jeśli wydzielisz pomieszczenia, które są przeznaczone wyłącznie dla potrzeb firmy – wtedy zapłacisz od nich podatek wg najwyższej stawki przewidzianej w Twojej gminie.

Wydzielenie pomieszczenia jest tematem, który powoduje, ze przynajmniej raz do roku mam przyjemność podyskutować z Panem Kierownikiem od podatków w mojej gminie („No jak to… firma musi przecież mieć magazyn, sklep, no w ostateczności jakieś biuro!” Ja:”No to właśnie moje biuro przyszło do Pana – tu jest mój laptop i teczka z notatkami (w plecaku), a… i jeszcze komórka. Magazynu nie mam, sklepu też.” ;-D )

Pisząc tą notkę wsparłam się poradą Pani Marty Stefanowicz-Wasilewskiej „Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego firmę w domu”, Gazeta Podatkowa z 24.07.2008